Türkiye’nin en değerli markası açıklandı: Listedeki markaların toplam değeri 17 milyar dolar

Türkiye’nin En Değerli Markaları Açıklandı: Liste Başında THY Yer Aldı

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, 2025 yılına ait Türkiye’nin en değerli markaları araştırmasının sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Bu yıl 125 markanın yer aldığı listede, Türkiye’nin toplam marka değeri geçen yıla göre yüzde 15,6 artarak 17 milyar dolara yükseldi. Listeye 24 yeni marka dahil edildi.

Listenin zirvesinde, Türk Hava Yolları (THY) liderliğini sürdürdü. 2 milyar 266 milyon dolarlık marka değeriyle THY, birinci sırada yer aldı. Onu, sırasıyla 1 milyar 645 milyon dolarla Arçelik ve 1 milyar 240 milyon dolarla Türkiye İş Bankası takip etti.

Vestel dördüncü sırada 928 milyon dolarla yer alırken, beşinci sırayı 905 milyon dolarlık marka değeriyle Ford Otosan aldı. Ziraat Bankası (875 milyon dolar), LC Waikiki (828 milyon dolar), Garanti BBVA (721 milyon dolar), Yeni Rakı (590 milyon dolar) ve Vakıfbank (386 milyon dolar) liste içinde yer aldı.

FİNANSTAN PERAKENDEYE UZANAN GENİŞ YELPAZE

Listede bankacılık ve finans sektörü önemli bir yer tutarken, tüketici elektroniği, içecek, perakende ve telekomünikasyon gibi sektörlerden de markalar dikkat çekti. Akbank (345 milyon dolar), Yapı Kredi (308 milyon dolar), Anadolu Efes (304 milyon dolar), Ülker (302 milyon dolar), BİM (293 milyon dolar), Petrol Ofisi ve Turkcell (her biri 262 milyon dolar) ilk 20 içinde yer aldı.

Yeni nesil mobilite markası Togg ise 179 milyon dolarlık marka değeriyle listenin 20. sırasından giriş yaptı.

LİSTEYE BU YIL KATILAN YENİ MARKALAR ARASINDA TEKNOLOJİ VE GIDA ÖN PLANDA

Brand Finance verilerine göre, listenin yeni katılımcıları arasında Altınkılıç, Astor Enerji, Big Chefs, Bilkom, Hepsiburada, Oba Makarna, Trendyol, Sasa, Reeder, Suwen, TV8, Yiğit Akü ve VBT Yazılım gibi markalar bulunuyor. Bu markalar genellikle teknoloji, enerji, gıda, perakende ve dijital platformlarda faaliyet gösteriyor.

Brand Finance uzmanları, Türk markalarının küresel rekabete daha fazla entegre olduğunu ve marka değerlerinin artma eğiliminde olduğunu belirtti.

Related Posts

CHP’li Şevkin: Emekli kurban kesmeyi bırakın, evine ekmek götüremiyor

CHP’li Şevkin, “Emekli, kurbanı bırak torununa harçlık veremiyor, köşe bucak saklanıyor” dedi.

Dünya devinden kritik Borsa İstanbul kararı

JP Morgan, yüksek enflasyon ve zayıf TL nedeniyle Türkiye borsası için “piyasa üstü getiri” önerisini geri çekti. Kurum, Borsa İstanbul’daki ağırlığını “nötr” seviyeye indirirken, TL’deki hızlı değer kaybı riskine dikkat çekti.

Borsa İstanbul’da sert düşüş: BIST 100 çakıldı! (27 Mayıs 2025)

BIST 100 endeksi, bir önceki kapanışa göre 131,57 puan düşerken, toplam işlem hacmi 68,3 milyar lira olarak kaydedildi. Bankacılık endeksi yüzde 1,57, holding endeksi ise yüzde 1,36 değer kaybetti. Sektör endeksleri arasında en fazla kazandıran yüzde …

Aroma işçileri eyleme başlamıştı: Tekgıda-İş’ten açıklama!

ASMK Aroma işçileri, toplu iş sözleşmesindeki anlaşmazlık nedeniyle eyleme başladı. Bu gelişmeler üzerine Tekgıda-İş’ten önemli bir açıklama yapıldı. Sendika yetkilileri zor ekonomik koşullarda çalışanları koruma amacıyla hareket ettiklerini belirtti.

Altının esas kıracağı rekoru açıkladı: Bu daha ne ki?

Geçtiğimiz yılın son ayları ve bu yılın ilk çeyreğinde büyük ralliye imza atan altın, ticaret savaşlarının durulması ile ons fiyatında düzeltme yaptı. Uzmanlardan peş peşe açıklamalar gelirken Para Piyasaları Uzmanı Şirin Sarı, en yüksek tahmini …

Borsada kaldıraçlı ve kısa pozisyonlu endekslerde yeni düzenleme

Borsa İstanbul’da kaldıraçlı ve kısa endekslerin hesaplanması bugün başlıyor.