Türkiye’nin en değerli markası açıklandı: Listedeki markaların toplam değeri 17 milyar dolar

Türkiye’nin En Değerli Markaları Açıklandı: Liste Başında THY Yer Aldı

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, 2025 yılına ait Türkiye’nin en değerli markaları araştırmasının sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Bu yıl 125 markanın yer aldığı listede, Türkiye’nin toplam marka değeri geçen yıla göre yüzde 15,6 artarak 17 milyar dolara yükseldi. Listeye 24 yeni marka dahil edildi.

Listenin zirvesinde, Türk Hava Yolları (THY) liderliğini sürdürdü. 2 milyar 266 milyon dolarlık marka değeriyle THY, birinci sırada yer aldı. Onu, sırasıyla 1 milyar 645 milyon dolarla Arçelik ve 1 milyar 240 milyon dolarla Türkiye İş Bankası takip etti.

Vestel dördüncü sırada 928 milyon dolarla yer alırken, beşinci sırayı 905 milyon dolarlık marka değeriyle Ford Otosan aldı. Ziraat Bankası (875 milyon dolar), LC Waikiki (828 milyon dolar), Garanti BBVA (721 milyon dolar), Yeni Rakı (590 milyon dolar) ve Vakıfbank (386 milyon dolar) liste içinde yer aldı.

FİNANSTAN PERAKENDEYE UZANAN GENİŞ YELPAZE

Listede bankacılık ve finans sektörü önemli bir yer tutarken, tüketici elektroniği, içecek, perakende ve telekomünikasyon gibi sektörlerden de markalar dikkat çekti. Akbank (345 milyon dolar), Yapı Kredi (308 milyon dolar), Anadolu Efes (304 milyon dolar), Ülker (302 milyon dolar), BİM (293 milyon dolar), Petrol Ofisi ve Turkcell (her biri 262 milyon dolar) ilk 20 içinde yer aldı.

Yeni nesil mobilite markası Togg ise 179 milyon dolarlık marka değeriyle listenin 20. sırasından giriş yaptı.

LİSTEYE BU YIL KATILAN YENİ MARKALAR ARASINDA TEKNOLOJİ VE GIDA ÖN PLANDA

Brand Finance verilerine göre, listenin yeni katılımcıları arasında Altınkılıç, Astor Enerji, Big Chefs, Bilkom, Hepsiburada, Oba Makarna, Trendyol, Sasa, Reeder, Suwen, TV8, Yiğit Akü ve VBT Yazılım gibi markalar bulunuyor. Bu markalar genellikle teknoloji, enerji, gıda, perakende ve dijital platformlarda faaliyet gösteriyor.

Brand Finance uzmanları, Türk markalarının küresel rekabete daha fazla entegre olduğunu ve marka değerlerinin artma eğiliminde olduğunu belirtti.

Related Posts

Yunanistan’da terazi şaştı

Yunanistan’da yıllık enflasyon, Haziran 2025 itibarıyla yüzde 2.8’e yükselerek Eylül 2024’ten bu yana en yüksek seviyeye çıktı. Bir önceki ay bu oran yüzde 2.5’ti. Hellenic Statistical Authority verilerine göre, konut fiyatlarındaki artış yüzde 7.2 …

Bira ve viski zamlandı. Bakkal fiyatı bile ‘pes’ dedirtti

Alkol fiyatları cep yakıyor. Tekel Bayileri Yardımlaşma Derneği (TBYD) Başkanı Erol Dündar, Tuborg ve Pernod Ricard Türkiye alkol gruplarına zam geldiğini duyurdu. Sosyal medya üzerinden açıklanan yeni fiyatlar, tüketicileri şaşırttı. Tuborg’un …

Aylık en yüksek reel getiriyi sağlayan finansal enstruman “Devlet İç Borçlanma Senedi” oldu

Son bir yıla bakıldığında en çok reel getiriyi külçe altın sağladı

Trump yatırımcıları korkuttu! Dünya altının peşine düştü

ABD Başkanı Donald Trump’ın tarifeleriyle küresel piyasalardaki endişe ve belirsizlik arttı. Yatırımcılar fiziksel altın destekli borsa yatırım fonlarına (ETF) akın etti. Dünya Altın Konseyi’ne göre, yılın ilk yarısında bu fonlara 38 milyar dolarlık giriş oldu.

Borsa güne yükselişle başladı

Borsa güne yükselişle başladı

Resmi Gazete’de duyuruldu: Yatırım fonları ve mevduatta stopaj arttı

Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanı kararıyla 6 ay vadeli mevduatta yüzde 15 olan stopaj yüzde 17,6’a, 1 yıl vadeli stopaj yüzde 12’den yüzde 15’e çıkarıldı.