‘Ölsem de gitmem hakkımı alacağım’

Mithat Paşa Caddesi’nde kaldırımda kartonlarda uyuyan öğretmenler ve aileleri iktidara seçim öncesi verdikleri “Mülakatı kaldıracağız” sözünü hatırlattı. Bir öğretmen Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın “Mülakatı kaldıracağız” vaadi üzerine sınava girdiğini, ancak elendiğini söyledi. Annelerin yüreği evlatlarına yanıyor Öğretmenlerle birlikte anneleri de direniyor. Anneler “Bizden nasıl helallik isteyeceksiniz” diye sordu. Anneler, çocuklarını okuturken yaşadıkları zorlukları anlattı. Bu arada önceki akşam, sendika önünde yine polis müdahalesi yaşandı. Darp edilen öğretmenlerin vücutlarında morluk ve yanık izleri oluştu. Öğretmenler sendika binasının içine kadar giren biber gazı nedeniyle de zor anlar yaşadı. Eğitimciler suç duyurusunda bulunacak. Beş öğretmen de gözaltına alındı. Oy verdiğim çalıştığım AKP’nin binasına almadılar Fatma…

Öğretmenlerin açlık grevi ve eylemlerine uluslararası destek

Milli Eğitim Bakanlığı önünde sürdürdükleri nöbetin ardından açlık grevine başlayan özel sektör öğretmenleri ile mülakat mağduru öğretmenler, taleplerini kamuoyuna duyurmaya devam ederken, Dünya Sendikalar Federasyonu (WFTU) da dayanışma mesajı yayımladı. WFTU tarafından yapılan açıklamada, Türkiye’de öğretmenlerin uzun yıllardır özelleştirme politikalarına, güvencesiz istihdama ve kötüleşen çalışma koşullarına karşı mücadele verdiği belirtilerek, öğretmenlerle enternasyonalist dayanışma içinde olunduğu ifade edildi. Açıklamada, hükümetle yapılan görüşmelere ve verilen sözlere rağmen somut ilerleme sağlanamadığı savunularak, sendikal hakların kullanımını engellediği öne sürülen uygulamalar eleştirildi. Federasyon, öğretmenlerin sendikal faaliyetleri nedeniyle gözaltına alınması, haklarının kısıtlanması ve benzeri uygulamaların son bulması çağrısında bulundu. WFTU ayrıca, 1600’den fazla öğretmenin kamu atamalarının…