Roblox, İlk Çeyrekte Beklenenden Daha Fazla Aktif Kullanıcı Kazanarak Büyüyor
Popüler video oyun platformu Roblox, yeni oyuncuları çekme ve hizmetlerini daha uzun süre kullanmalarını sağlama hedefiyle ilk çeyrekte beklenenden daha büyük bir artış kaydetti.
San Mateo, California merkezli şirketin verilerine göre, 31 Mart’ta sona eren üç aylık dönemde günlük aktif kullanıcı sayısı yüzde 26 artarak 97,8 milyona ulaştı. Bu rakam analistlerin tahminlerinin ortalamasının üzerindeydi. Şirket, 2024 yılını 85,3 milyon aktif kullanıcıyla tamamladı.
Gelirlerde de Artış Kaydedildi
Gelirin bir göstergesi olan rezervasyonlar yüzde 31 artarak 1,21 milyar dolara yükseldi. Hisseler, New York piyasa öncesi işlemlerinde yüzde 6,6 arttı.
İcra Kurulu Başkanı David Baszucki, yaptığı açıklamada “Sanal ekonomiye, arama ve keşfe yapılan yatırımların, platformdan kazanç sağlama çabalarının büyümeye yol açtığını” belirtti. Roblox yaratıcıları çeyrek boyunca rekor bir kazanç elde ederken, şirket topluluğunun tüm yıl için 1 milyar doları aşmayı hedeflediğini dile getirdi.
Ciro Öngörüleri Tahminlerin Üzerinde
Roblox, içinde bulunduğumuz çeyreğe ilişkin ciro öngörülerini Wall Street’in tahminlerinin üzerinde açıkladı. Şirket ayrıca reklamlar aracılığıyla gelir elde etme çabalarını sürdürüyor.
Şirket, genç kullanıcıları çekmeye ve elde tutmaya odaklanırken, 13 yaş üstü Roblox kullanıcılarında yüzde 36 artış kaydedildi. Ayrıca, Florida Başsavcısının eleştirileri doğrultusunda şirket, genç oyuncuları korumaya yönelik yeni politikalar geliştirdi.
Roblox, Türkiye dahil bazı ülkelerde “çocuk istismarı” sebebiyle erişime engellenmiş olsa da hisseleri bu yıl önemli bir artış gösterdi.