Trendyol ve TİM İş Birliği E-ihracatı Artıracak
Trendyol, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ile yaptığı iş birliği kapsamında Türkiye genelinde e-ihracat farkındalığını artırmayı hedefliyor. Bu iş birliği sayesinde e-ihracat etkinlikleri, eğitimler ve işbirliği fırsatlarının sunulması planlanıyor. Ayrıca, ekosistemdeki tüm paydaşların e-ihracata yönlendirilmesini sağlayacak projeler de geliştirilecek.
TİM Başkanı Mustafa Gültepe, yapılan protokol ile ilgili olarak, “TİM ve Trendyol’un güç birliği yapmasıyla e-ihracatta yeni bir dönemi başlatacağız” dedi. Geçen yıl Türkiye’nin e-ihracat hacminin yüzde 27 artarak 6.4 milyar dolara ulaştığını belirten Gültepe, ancak toplam ihracatın sadece yüzde 2.6’sının e-ihracattan geldiğine dikkat çekti.
‘Küresel Pazarlara Açılma İmkânı’
Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, yerel üreticilere ve KOBİ’lere küresel pazarlara açılma fırsatı sunmak amacıyla şimdiye kadar 120 binden fazla iş ortağını ihracatla tanıştırdıklarını belirtti. Çetin, girişimcileri küresel pazarlara taşımak istediklerini vurgulayarak, “Türkiye’de hem e-ihracat farkındalığını artırmayı hem de ‘Made in Türkiye’ imzalı ürünlerimizin küresel platformlarda daha fazla öne çıkmasını hedefliyoruz” şeklinde konuştu.
Çetin ayrıca, Trendyol’un e-ihracat konusundaki uzmanlığını TİM’in deneyimleriyle birleştirerek Türkiye’yi bölgesel bir güç haline getirmeyi amaçladıklarını da dile getirdi.