Elektrikli Araç Satışları Yükselişte: Çin ve Avrupa’da Güçleniyor
İngiltere merkezli araştırma şirketi Rho Motion’un verilerine göre, Nisan ayında 1,5 milyon elektrikli araç satıldı. Bu satışlar yıllık bazda %29 büyümeyi gösterirken, aylık bazda %12 düşüş kaydedildi.
Dünya genelinde Ocak-Nisan dönemindeki satışlar da geçen yıla kıyasla %29 artarak 5,6 milyona ulaştı.
Bu dönemdeki satışların 3,3 milyonu Çin’de gerçekleşti. Çin’deki satışlar yıllık bazda %35 arttı.
Çin’deki Nisan satışları yıllık bazda %32 artarken, aylık bazda %9 azaldı.
Eski ABD Başkanı Joe Biden döneminde elektrikli araç ve parçalarına yönelik tarifeler uygulanmaya devam ederken, Çin’den ABD’ye önemli miktarda elektrikli araç ihracatı olmaması satışlara büyük bir etki yapmıyor.
Öte yandan, ABD Başkanı Donald Trump’ın ABD dışında üretilen tüm araçlara %25 gümrük tarifesi uygulaması bulunuyor.
AVRUPA’DAKİ BÜYÜK PAZARLARDA GÜÇLÜ BÜYÜME
Elektrikli araç satışları yılın ilk dört ayında Avrupa’da yıllık bazda %25 büyüyerek 1,2 milyona ulaştı.
Avrupa’daki büyük pazarlarda yılın ilk dört ayında güçlü bir büyüme yaşandı. Satışlar, Almanya’da %42, İtalya’da %56, İspanya’da %57 ve İngiltere’de %32 arttı.
Fransa’da tüketici teşviklerinin zayıflamasıyla satışlar aynı dönemde %14 geriledi.
Kuzey Amerika pazarını oluşturan ABD, Kanada ve Meksika’da elektrikli araç satışları Ocak-Nisan döneminde yıllık bazda %5 arttı.
Meksika, Çin’in ülkeye ihracatındaki artışa bağlı olarak satışların en hızlı büyüdüğü pazar oldu.
Dünyanın geri kalanında ise yılın ilk dört ayındaki elektrikli araç satışları yıllık bazda %37 artarak 500 bine ulaştı.
Rho Motion Veri Müdürü Charles Lester, verilere ilişkin değerlendirmesinde, devam eden tarife müzakerelerinin elektrikli araç sektörü üzerinde etkili olduğunu belirterek, “Ancak Çin ve Avrupa’da yerli üreticiler sessizce iyi performans sergiliyor ve pazar paylarını artırıyor. Avrupa Birliği’nin elektrikli araçlara yönelik hedefleri, sektörü hızlandırmak için büyük bir motivasyon oluşturuyor.” ifadelerini kullandı.