Avrupa Otomobil Pazarında Rekabet Kızışıyor: Dacia’nın Yeni Elektrikli Mini Aracı “Hipster”
Avrupa otomobil pazarında heyecan dorukta! Dacia’nın bütçe dostu markası Renault, sadece 15 bin euro (yaklaşık 17 bin 600 dolar) fiyatla piyasaya sürmeyi planladığı “Hipster” adlı elektrikli mini aracını tanıttı. Eğer Avrupa Birliği “küçük araç” kategorisini onaylarsa, Hipster seri üretime geçecek.
Yalnızca 3 metre uzunluğunda ve 800 kilogramdan daha hafif olan Hipster, Avrupa yollarının en küçük şehir aracı Leapmotor T03’ten tam 62 santimetre daha kısa. Dacia CEO’su Katrin Adt, Hipster’ın, Dacia’nın yerel, erişilebilir ve günlük mobiliteye dair cesur vizyonunu yansıttığını belirtti. Üretim fırsatı doğarsa, Hipster üretime hazır olacak.
Detaylarla Dolu Tasarım
Dacia, aracın maliyetini düşürmek için üretim sürecini en sade hale getirdi. Hipster’da elektronik sistemler minimum düzeyde tutuldu; camlar manuel, koltuklar kanvas kumaştan, kapı kolları ise kumaş kayışlarıyla değiştirildi. Aracın tek renk seçeneği olacak: tanıtımda kullanılan gri-mavi tonlar.
Düşük Maliyet, Yüksek Performans
Hipster’ın maksimum hızı 90 kilometre/saat, menzili ise 150 kilometre olarak açıklandı. Dacia’nın verilerine göre Avrupa’da ortalama bir aracın günde 40 kilometreden az yol aldığı ve ortalama 56 kilometre hızla kullanıldığı belirtildi.
Renault ve Stellantis, Japonya’daki “Kei Car” modelinden ilham alarak Avrupa’da benzer bir mini araç kategorisi oluşturmak için Avrupa Birliği nezdinde çalışmalarını sürdürüyor. Uzmanlara göre, bu yeni sınıfın yürürlüğe girmesi, şehir içi ulaşımda maliyeti düşürmenin en etkili yolunu sağlayabilir.
Geleceğin Yıldızı Hipster
Ancak, yeni yönetmeliklerin belirli şartları getirmesi bekleniyor. Dacia Tasarım Direktörü David Durand, “Regülasyonlar muhtemelen bu araçların Avrupa’da üretilmesini zorunlu kılacak. Dolayısıyla buna uygun bir endüstriyel model geliştirmemiz gerekecek” şeklinde açıklamalarda bulundu.
Dacia’nın hesaplamalarına göre Avrupa’da yeni araç fiyatları son yirmi yılda yüzde 63 artmış durumda. Şirket, Hipster ile hem ekonomik hem de çevreci bir seçenek sunmayı hedefliyor. Eğer AB bu kategoriye onay verirse, Hipster Avrupa’daki Çin menşeli düşük maliyetli elektrikli araçlara karşı iddialı bir rakip olabilir.